Birdman sai eniten Oscareita

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Finnkino
Uutinen julkaistu: 25.02.2015

Komediaelokuva Birdman voitti peräti neljä Oscaria.

Amerikkalaisen elokuvan suurimmat palkinnot, Oscarit, jaettiin viime sunnuntaina. Meksikolainen Alejándro González Inarritu sai parhaan ohjauksen Oscarin Birdmanista. Birdman sai myös parhaan elokuvan, kuvauksen ja käsikirjoituksen Oscarit.

Wes Anderssonin ohjaus The Grand Budapest Hotel sai Oscarit musiikista, meikkauksesta, puvuista ja lavastuksesta. Ennakkosuosikki Boyhood voitti vain yhden Oscarin. Sen sai Patricia Arquette naissivuosasta. Kolme Oscaria sai Whiplash, joka kertoo rumpaliopiskelijasta ja hänen julmasta opettajastaan.

Parhaana vieraskielisenä elokuvana palkittiin puolalainen Ida. Useimmat Oscar-elokuvat ovat nyt myös suomalaisten elokuvateattereiden ohjelmistoissa.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)