Arja Saijonmaalla ensi kertaa oma show

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Sanna Vaittinen/Casino Helsinki
Uutinen julkaistu: 30.01.2012

Arja Saijonmaa nousi kuuluisuuteen jo 1960-luvulla.

Pitkän linjan suomalainen viihdetähti Arja Saijonmaa esittää oman ravintolashow’nsa ensi kertaa kotimaassa. Saijonmaa esiintyy Casino Helsingissä talvella ja toukokuulla. The Highlights Show’n kappaleisiin kuuluu ikivihreitä kansainvälisiä viihdesävelmiä, jazzia ja kreikkalaista kansanmusiikkia. Ruotsissa ja Tanskassa menestynyt laulajatar esittää laulujaan jopa kymmenellä eri kielellä. – Olen tehnyt oman show’n New Yorkissa ja Tukholmassa. Tätä aiemmin en kuitenkaan kotimaassani, Saijonmaa sanoo.

67-vuotias Saijonmaa nousi kuuluisuuteen jo 1960-luvulla. Hän oli tuolloin vasemmistolaisen poliittisen laululiikkeen kärkinimiä. Tämän jälkeen hän tutustui kreikkalaiseen Mikis Theodorakisiin ja kiersi tämän kanssa maailmaa.

Saijonmaan tunnetuin suomeksi levytetty kappale on Juha Vainion sanoittama Ystävän laulu. – Illan esitykseen kuuluu musiikin lisäksi illallinen. Laulut jakautuvat neljään eri osastoon. Laulamme kreikkalaisten säestäjieni kanssa yhdessä Välimeren osaston kappaleet.

Saijonmaalta on äskettäin julkaistu myös uutta musiikkia. Uudella singlellä kuullaan laulut Salaisella rannalla ja Albion. Niistä jälkimäinen on peräisin Dingon Neumannin soolotuotannosta. – Rakastuin tähän Nipa Neumannin lauluun, kun teimme yhdessä TV-ohjelmaa Linnan tähdet Ranskassa. Halusin levyttää tämän laulun. Muitakin suunnitelmia yhteistyöstä on olemassa, Saijonmaa kertoo. – Esitän kaikki lauluni niiden alkuperäisillä kielillä. Maailmassa on paljon ihania kieliä, myös muita kuin englanti, Saijonmaa muistuttaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)