Anna Abreun isä on Portugalista, äiti on suomalainen.

Anna on rasismin vastainen lähettiläs

Anna Abreu on yksi Hyvän tahdon lähettiläistä, jotka Etnisten suhteiden neuvottelukunta on nimennyt.

23-vuotias laulaja on taustaltaan suomalais-portugalilainen. Abreu on tuonut kahden kulttuurin taustaansa esiin uransa alusta saakka.

– Suomalaisuus merkitsee minulle aitoutta, rehellisyyttä ja tasa-arvoa. Olen ylpeä siitä, että saan asua näin turvallisessa maassa. Toivon, että pystymme toteuttamaan täällä tasa-arvoa monipuolisemmin ja yksilötasolla, Anna sanoo.

Hyvän tahdon lähettiläs osallistuu julkiseen keskusteluun ja antaa esimerkkiä omilla teoillaan ja käytöksellään. Abreu oli syksyllä mukana Vain elämää -sarjassa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste