Aku Ankka opettaa kirjallisuutta

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.09.2012

Klassikot ovat varsin hauskaa luettavaa. Ainakin, kun päähenkilö on Aku Ankka.

Ajatteletko, että maailman tunnetuimmat kirjat ovat tylsää luettavaa? Tai liian vaikeita? Uusi sarjakuvakirja Tuulen tuomaa ja muita tarinoita näyttää, että kirjaklassikot ovat varsin hauskaa luettavaa. Ainakin, kun päähenkilö on maailman tunnetuin sarjakuvahahmo Aku Ankka.

Tässä kirjassa Aku Ankka seikkailee muun muassa Shakespearen kuuluisassa näytelmässä Kuinka äkäpussi kesytetään. Yhdessä sarjakuvassa Aku taistelee rosvoja vastaan Tuhannen ja yhden yön tarinoissa. Hän on myös onneton nuorukainen Goethen kuuluisassa tarinassa nuoresta Wertheristä.

Aina Akun seikkailut eivät mene samalla tavalla kuin alkuperäisissä kirjoissa. Mutta kuten Aku Ankassa on tapana, vauhtia ja hauskoja tilanteita riittää.

Ankalliskirjallisuuden klassikot 1: Tuulen tuomaa ja muita tarinoita Seitsemän sarjakuvaa maailmankirjallisuuden klassikkotarinoista. Sanoma Magazines 2012

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)