
Suomen kisajoukkue matkusti jo hyvissä ajoin Japaniin harjoittelemaan. Japanissa on lämmin ja kostea sää. Kehon pitää tottua lämpimään, jotta se toimii tehokkaasti.
– Pitää tottua siihen, että hiki virtaa ja on todella kuuma. Keholla kestää tottua siihen. Harjoittelu Japanissa on tärkeä osa valmistautumista kisoihin, seiväshyppääjä Wilma Murto kertoo.
Suomalaisilla on pienet mahdollisuudet menestyä
Suomelta ei odoteta suurta menestystä MM-kisoissa. Suomen joukkueen mahdollisuudet voittaa mitaleja ovat pienet.
– Vain kuusi urheilijaa Suomen joukkueessa kuuluvat maailman parhaimpien joukkoon. Moukarinheittäjät Krista Tervo ja Silja Kosonen voivat voittaa mitaleja, kertoo Sanoman yleisurheiluasiantuntija Lauri Hollo.
– Seitsenottelija Saga Vannisella on myös hyvä mahdollisuudet.
Yleisurheiluun kuuluu monta eri lajia. Lajeja ovat muun muassa juoksu, pituushyppy ja keihäänheitto.
Yleisurheilun MM-kilpailut 2025 järjestetään Tokiossa 13.–21. syyskuuta. Yle esittää kisat suorana televisiossa, radiossa ja verkossa.
