Yhdysvallat on jääkiekon maailmanmestari. Jääkiekon MM-kisojen finaali eli loppuottelu pelattiin Ruotsin pääkaupungin Tukholman Avicii-areenalla. Maailmamestari selvisi vasta jatkoajalla. Yhdysvaltojen Tage Thompson teki voittomaalin.
Yhdysvallat on voittanut jääkiekon miesten maailmanmestaruuden kolme kertaa. Edellisestä mestaruudesta ehti kulua pitkä aika. Yhdysvallat voitti maailmanmestaruuden viimeksi vuonna 1960. USA voitti ensimmäisen mestaruutensa vuonna 1930. 2000-luvulla USA on saanut neljä kertaa pronssia.
Sveitsi sai MM-hopeaa. Sveitsi sai hopeaa myös viime vuonna. Viime vuonna Sveitsi hävisi Tšekille finaalissa. Sveitsi ei ole vielä voittanut maailmanmestaruutta.
Suomi eli Leijonat jäi MM-kisoissa sijalle 6. Sijoitus on pettymys. Leijonat on pudonnut kolme kertaa peräkkäin MM-kisojen puolivälierässä. Suomi menestyi MM-kisoissa viimeksi vuonna 2022. Leijonat voitti silloin MM-kultaa. Leijonien päävalmentaja on Antti Pennanen.
Leijonilla on ensi vuonna kaksi suurta turnausta. Talviolympialaiset järjestetään Milanossa helmikuussa 2026. Olympialaisten jääkiekossa ovat mukana myös NHL-pelaajat. Keväällä järjestetään jälleen jääkiekon MM-kisat. Jääkiekon MM-kisat pelataan vuonna 2026 Sveitsissä.

