Vaisu alku MM-hiihdossa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.02.2019

Suomalaiset eivät saaneet mitaleita hiihdon MM-kisojen ensimmäisinä päivinä.

Hiihdon maailmanmestaruuskisat alkoivat viime viikolla Seefeldissä Itävallassa. Suomalaiset ovat menestyneet heikommin kuin odotettiin. Suomalaisilla on ollut myös huonoa onnea.

Ensimmäisinä kilpailupäivinä Iivo Niskanen oli Suomen paras hiihtäjä. Hän oli neljäs miesten yhdistelmähiihdossa. Hän kaatui kerran matkan aikana. Siksi hän ei päässyt mitalisijoille.

Paljon huonoa onnea

Naisten parisprintissä Krista Pärmäkoski ja Kerttu Niskanen kuuluivat suosikkien joukkoon. Niskanen kuitenkin sairastui juuri ennen kilpailua. Anne Kyllönen hiihti hänen tilallaan. Suomalaiset jäivät sijalle 7.

Huono onni jatkui miesten parisprintissä, jossa hiihtivät Iivo Niskanen ja Ristomatti Hakola. Suomalaisilla oli hyvät mahdollisuudet päästä mitaleille, mutta Hakola kaatui viimeisellä osuudella. Suomi jäi sijalle 7.

Muissa lajeissa suomalaiset jäivät kauas kärjestä. Hiihdon MM-kisat jatkuvat sunnuntaihin 3. maaliskuuta asti.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)