
Suomen koripallomaajoukkue pelaa Georgiaa vastaan EM-kisojen puolivälierässä tänään. Ottelu pelataan Latvian pääkaupungissa Riiassa. Ottelu on erittäin tärkeä. Jos Suomi voittaa ottelun, se pääsee EM-kisojen välieriin. Silloin Suomi voi saada EM-kisamitalin.
Suomen kaikkien aikojen paras sijoitus koripallon EM-kisoissa on kuudes sija.
Suomi on keskiviikon ottelun ennakkosuosikki. Suomen päävalmentaja Lassi Tuovi sanoo, että Georgia on hyvä joukkue.
– Georgia on ollut jo monta vuotta Euroopan huippumaita. Nyt Georgia on ensimmäistä kertaa kahdeksan parhaan joukossa.
Susijengi on nostanut Suomessa suuren koripalloinnostuksen. Susijengi voitti Serbian viime lauantaina. Serbia oli EM-kisojen ennakkosuosikki. Serbian joukkueessa on maailman paras pelaaja Nikola Jokic.
– Ihan älyttömän hieno peli joukkueelta. Suuri kiitos faneille, Suomen joukkueen tähti Lauri Markkanen sanoi ottelun jälkeen.
Koripallon EM-kisojen puolivälierä Suomi–Georgia tänään kello 17. Nelonen esittää ottelun suorana lähetyksenä.
