Suomi on ottelun ennakkosuosikki.
Suomen miesten lentopallomaajoukkue voitti Ranskan 16. syyskuuta. 3–2. Voitto oli hieno ja suuri yllätys. Ranska voitti olympialaisissa kultaa. Lisäksi Ranska on MM-turnauksen suuri ennakkosuosikki.
– Voitto on Suomen palloilun kovin tai ainakin yhtä kova kuin koripallossa, Suomen joukkueen Fedor Ivanov sanoi ottelun jälkeen.
– Korisäijätkät ovat kovia pelaajia. Tämä oli kuitenkin itselleni suurin voitto, Severi Savonsalmi jatkoi.
Argentiina kaatoi Suomen kisojen ensimmäisessä ottelussa. Seuraavaksi Suomi kohtaa Etelä-Korean. Ottelu pelataan aikaisin torstaiaamuna Suomen aikaa. Jos Suomi voittaa Etelä-Korean 3–0, niin silloin Suomi pääsee varmasti jatkopeleihin.
Suomen paras sijoitus lentopallon miesten MM-kisoissa on yhdeksäs. Suomi sijoittui sijalle 9 vuonna 2014. EM-kisoissa Suomi on yltänyt sijalle 4.
Lentopallon MM-kisat järjestetään Filippiineillä. MM-kisoissa on mukana 32 maata. Maat on jaettu kahdeksaan alkulohkoon. Jokaisen lohkon kaksi parasta jatkaa pudotuspeleihin. Suomi pelaa C-lohkossa, jossa ovat mukana myös Argentiina, Ranska ja Korea.
Yle näyttää kaikki Suomen ottelut suorana kanavillaan.
