Ensin Ilkka Herola sai hopeaa yhdistetyn normaalimäen kilpailussa. Herola ei onnistunut kovin hyvin mäkihypyssä. Hän oli vasta 13:s.
Mutta Herola oli hiihdossa paras. Hän hävisi voittajalle vain 0,4 sekuntia. Voiton vei Norjan Jarl Magnus Riiber.
Torstaina 4. maaliskuuta on vuorossa yhdistetyn ison mäen kilpailu. Siinä Herolalla on hyvä mahdollisuus toiseen mitaliin. Hän voi jopa voittaa, jos hän hyppää paremmin kuin normaalimäen kilpailussa.
Ristomatti Hakola ja Joni Mäki saivat miesten MM-pariviestissä hopeaa. Se oli yllätys. Kaksikko melkein putosi loppukilpailusta, koska Joni Mäki kompuroi alkuerässä.
Loppukilpailussa suomalaiset hiihtivät hyvin. Mäki ohitti loppusuoralla venäläisen Gleb Retivihin. Norja voitti tämänkin matkan.
Norja on ylivoimaisesti paras maa hiihdossa. Se sai MM-kisojen ensimmäisen viikon aikana peräti 17 mitalia. Toiseksi paras on Ruotsi. Sillä on neljä mitalia.
Lähde: STT
