Eniten suomalaisia pelaajia on Florida Panthersissa, Dallas Starsissa ja Nashville Predatorsissa.
NHL-sarjan viime kauden mestari on Florida Panthers. Florida Panthersissa pelaa neljä suomalaista jääkiekkoilijaa.
Panthersin kapteeni on Aleksander Barkov. Barkov loukkasi kuitenkin polvensa, eikä voi pelata koko syksynä. Panthersin muut suomalaiset ovat Anton Lundell, Eetu Luostarinen ja Niko Mikkola.
Dallas Starsissa pelaavat Roope Hintz ja Mikko Rantanen. Nashville Predatorsissa pelaavat Erik Haula, Joakim Kemell, Justus Annunen ja Juuse Saros.
Montreal Canadiensin riveissä nähdään kaksi suomalaista, Patrik Laine ja Oliver Kapanen. Erityisesti Patrik Laine on herättänyt kiinnostusta, koska hän on ollut jäällä viime vuosina vähemmän.
Uusia pelaajia kannattaa seurata
NHL:ssä on vanhojen tuttujen tähtipelaajien lisäksi monia nuoria suomalaisia. He ovat mielenkiintoisia seurattavia tähtipelaajien lisäksi.
Erityisen mielenkiintoisia nuoria suomalaisia NHL-sarjassa ovat esimerkiksi Pittsburg Penguinsin Ville Koivu, Montreal Canadiensin Oliver Kapanen, Seattle Krakenin Jani Nyman sekä Vancouver Canucksin Aatu Räty.
Dallas, Vegas ja Toronto suosikkeja
NHL:n suurimat mestarisuosikit ovat Dallas Stars, Las Vegas Kings ja Toronto Maple Leafs. Myös Carolina Hurricanes on vahva joukkue.
Asiantuntijat eivät usko, että Florida Panthers voittaa taas NHL-mestaruuden eli Stanley Cupin. Florida on voittanut mestaruuden jo kaksi kertaa peräkkäin.
