Naispari kilpailee jäätanssin SM-kisoissa

Teksti: Selkosanomat, lähde Suomenmaa
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 25.09.2025

Jäätanssipari Millie Colling ja Emma Aalto kilpailevat ensimmäistä kertaa nuorten SM-kisoissa. Tämä on ensimmäinen kerta Suomessa, kun kilpailuun osallistuu naispari.

Jäätanssin säännöt muuttuivat Suomessa. Nyt kilpapari saa olla samaa sukupuolta. Muutos tuli voimaan vuoden alussa.

SM-kisat pidetään syyskuussa.

Kansainvälinen luisteluliitto ISU ei vielä hyväksy kilpapareja, jotka ovat samaa sukupuolta. Colling ja Aalto eivät saa edustaa Suomea ulkomailla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)