
Liverpool voitti Valioliigan mestaruuden keväällä 2025. Liverpool on aloittanut myös tämän kauden vahvasti. Liverpool on myös tämän kauden mestarisuosikki.
Liverpoolin lisäksi myös Arsenal on pelannut vahvasti. Liverpoolilla ja Arsenalilla on paljon hyviä pelaajia joukkueissaan. Mestaruudesta kamppailee myös Newcastle.

Tälle kaudelle Valioliigaan nousi uusia joukkueita. Ne ovat Leeds, Sunderland ja Burnley.
Englannin Valtioliiga on Englannin korkein jalkapallon sarjataso. Valioliigassa pelaavat Englannin parhaimmat jalkapallojoukkueet. Englannin

Valioliigassa on 20 joukkuetta. Jokainen joukkue pelaa kaksi peliä. Neljä parasta joukkuetta pääsee Mestarien liigan lohkovaiheeseen. Kolme huonointa joukkuetta putoaa Mestaruussarjaan.
Valioliigan pelejä pelataan elokuusta toukokuuhun.

