Kalle Rovanperä lopettaa rallin MM-sarjassa. Rovanperä ajaa vielä kolme MM-sarjan osakilpailua.
Rovanperä sanoo, että hän haluaa kokeilla muissa autosarjoissa kilpailemista. Hän siirtyy vuonna 2026 Japaniin kilpailemaan Super Formula -sarjassa. Super Formula on toiseksi nopein formulasarja Formula 1 -sarjan jälkeen.
Rovanperän haave on kilpailla Formula 1 -sarjassa. Rovanperä sanoo, että tietää, kuinka vaikeaa on päästä F1-sarjan kuskiksi.
– F1-sarjassa on paljon taitavia kuljettajia. Tiedän, että F1-sarjan kilpakuljettajaksi pääseminen on todella vaikeaa. teen kuitenkin kaikkeni, jotta pääsen sinne.
Rovanperä on tällä hetkellä rallin MM-sarjassa kolmantena. MM-sarjaa johtaa ranskalainen Sébastien Ogier.
Rovanperä on voittanut rallin maailmanmestaruuden vuosina 2022 ja 2023. Hän on 25-vuotias.
