Jari Saario lähti pitkälle soutumatkalle marraskuussa. Hän souti veneellä Etelä-Amerikan eteläkärjen eli Kap Hornin ympäri. Soutuvene oli suunniteltu erityisesti tätä matkaa varten.
Saarion suunnitelmana oli, että hän soutaa yksin Kapkaupunkiin Etelä-Afrikassa. Matka on 8 000 kilometriä.
Atlantti on suuri ja myrskyinen meri. Jari Saario kohtasi monia vaikeuksia. Hänen veneensä törmäsi jäävuoreen. Merenkäynti oli kovaa. Airot ja vene vaurioituivat.
Lauantaina 10. tammikuuta veneen akut syttyivät palamaan. Saario oli hengenvaarassa. Hänen oli kutsuttava apua. Hän oli tuolloin hieman yli puolivälissä matkaansa.
Rahtilaiva Cymona Eagle sai tietää, että lähellä oli merihädässä oleva ihminen. Alus muutti kurssiaan ja löysi Saarion. Merimiehet nostivat Saarion alukseen. Hänen vaurioitunut veneensä jäi merelle.
Jari Saario on entinen palomies Helsingistä. Hän on aiemmin soutanut kahdesti yksin Atlantin yli.
