
Jääkiekon SM-liigakausi 2025–2026 alkoi viime viikolla. Liigassa pelataan aluksi runkosarja. Runkosarjan pelit päättyvät maaliskuussa 2026. Sen jälkeen alkavat pudotuspelit eli playoffsit. Liigan mestaruus ratkeaa viimeistään toukokuun alussa vuonna 2026.
Tämän kauden suosikkeja ovat Jääkiekon SM-liiga on alkanut. Liigan suosikkeja ovat KalPa, Lukko, Tappara ja Ilves. KalPa voitti mestaruuden keväällä 2025.
HIFK on saanut uuden päävalmentajan. Päävalmentajana aloitti Olli Jokinen. Jokinen valmensi aikaisemmin Jukureita. Viime kaudella Jokinen valmensi Ruotsissa. Monet helsinkiläiset odottavat HIFK:n menestystä. joukkue on voittanut mestaruuden viimeksi vuonna 2011.
HIFK:n kausi on alkanut heikosti. HIFK on hävinnyt kaikki kolme ottelua, jotka se on pelannut.
Myös KalPa on saanut uuden päävalmentajan. Päävalmentajana aloitti Sami Tervonen. Tervonen oli kymmenen vuotta apuvalmentajana. Nyt Tervonen on ensimmäistä kertaa päävalmentaja.
Pohjois-Suomen joukkue Kärpät on pelasi viime kaudella huonosti. Nyt pohjoisessa odotetaan, että Kärpät yltää mitalipeleihin.
Monet asiantuntijat sanovat, että sarjan heikoimpia joukkueita ovat Sport, Jukurit, Pelicans ja Kiekko-Espoo.

