Sami Välimäki teki historiaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Mike Mulholland
Uutinen julkaistu: 28.11.2025

Golfinpelaaja Sami Välimäki on ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut PGA-kiertueen kilpailun. Välimäki voitti kiertueen avauskilpailun Yhdysvaltojen Georgiassa.

Golfin ammattilaispelaaja Sami Välimäki voitti PGA-kiertueen kilpailun Yhdysvaltojen Georgiassa sunnuntaina 22. marraskuuta. Välimäki on ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut PGA-kilpailun. PGA-kiertue on maailman arvostetuin ja korkeatasoisin golfkilpailu.

Sami Välimäki on 27-vuotias golfin ammattilainen. Hän sai kilpailun voitosta voitosta noin 1,3 miljoonaa dollaria eli yli miljoonaa euroa.

Sami Välimäen oli aiemmin sijoittunut PGA-kiertueen kilpailussa toiseksi. Voitto varmisti sen, että Välimäki saa pelata PGA-kilpailuissa kaksi vuotta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)