Elias Kuosmanen voitti MM-pronssia

Teksti: Selkosanomat, lähde Painiliitto
Kuva: Painiliitto / Antti Pekkala
Uutinen julkaistu: 20.10.2025

Elias Kuosmanen voitti pronssia painin MM-kisoissa. Hän sai mitalin MM-kisoissa nyt ensimmäistä kertaa.

Kuosmanen voitti kiinalaisen vastustajan Wenhao Jiangin pronssiottelussa. Iranilainen Amin Mirzazadeh voitti kultaa. Unkarilainen Dariusz Vitek voitti hopeaa.

Kuosmanen sai pronssimitalin MM-kisoissa ensimmäistä kertaa. Aikaisemmin hän on voittanut kaksi pronssia EM-kisoissa.

Kuosmanen on 30-vuotias. Kuosmanen kilpailee suurimmassa painoluokassa. Painoluokassa saa painaa 130 kiloa. Aikaisemmin Kuosmanen kilpaili 97 kilon sarjassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)