Jemeniläiset lapset osoittivat mieltään Saudi-Arabian tekemiä iskuja vastaan Jemenin pääkapungissa Sanaassa sunnuntaina 12. elokuuta.

YK vaatii tutkintaa Jemenin verisestä iskusta

Saudi-Arabia iski voimalla Jemeniin viime viikon torstaina. Hyökkäyksessä kuoli ainakin 43 ihmistä.

Saudi-Arabian johtama liittouma ampui Pohjois-Saadaan ohjuksia viime viikon torstaina. Isku oli kohdistettu Jemenin kapinallisia vastaan. Saudi-Arabia taistelee Jemenin huthikapinallisia vastaan.

Isku oli verinen. Ilmaisku osui linja-autoon, joka kuljetti lapsia kesäleirille. Ohjukset tappoivat ainakin 43 ihmistä. Haavoittuneita on yli 60. Suurin osa kuolleista ja loukkaantuneista on lapsia.

YK:n pääsihteeri António Guterres vaatii, että isku tutkitaan tarkasti ja puolueettomasti.

Jemenin sota on kestänyt kolme vuotta. Yhdysvallat ja Arabiemiraatit tukevat sodassa Saudi-Arabiaa. Iran tukee kapinallisia. YK:n mukaan Jemenissä on käynnissä maailman pahin humanitaarinen kriisi eli ihmisten tuho.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “YK vaatii tutkintaa Jemenin verisestä iskusta”

  1. Juri

    Nafta on kirous meidän planeettamme. Ei mitään uutta, valitettavasti. Sääli lapsia ja vanhuksia…

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste