Yhdysvalloissa eniten tartuntoja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.04.2020

Yhdysvalloissa on eniten koronavirustartuntoja koko maailmassa. Presidentti Donald Trump jatkoi rajoitustoimia huhtikuun loppuun.

Yhdysvalloissa yli 360 000 ihmistä on saanut tartunnan koronaviruksesta. Virus on aiheuttanut melkein 11 000 ihmisen kuoleman.

Pahin tilanne on Yhdysvaltain suurimmassa kaupungissa New Yorkissa. Kaupungin sairaalat ovat täynnä. Hengityskoneista on pulaa.

Kaupunkiin on perustettu telttasairaaloita, jotta kaikki sairastuneet saisivat hoitoa. Kuuluisassa Keskuspuistossa on nyt kenttäsairaala. Tyhjiä hotelleja on muutettu väliaikaisiksi hoitopaikoiksi. Viime viikolla Yhdysvaltain armeijan sairaalalaiva saapui New Yorkin satamaan avuksi.

Pahin tilanne ehkä tulossa

New Yorkin pormestarin Bill de Blasion mukaan pahin saattaa olla vielä edessä. Terveysviranomaiset sanovat, että koronaviruksen huippu ajoittuu Yhdysvalloissa toukokuulle.

Koronavirus aiheuttaa Yhdysvalloissa pahan taloudellisen laman. Yli kuusi miljoonaa amerikkalaista haki työttömyyskorvausta huhtikuun alussa. 18 miljoonaa ihmistä voi menettää työnsä jo tämän kevään aikana.

Lähteet Yle, MTV3, HS, Kauppalehti

(Muokattu 7.4.2020.)

Yksi kommentti artikkeliin ”Yhdysvalloissa eniten tartuntoja”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)