Joe Biden ja Kamala Harris esittäytyivät lehdistötilaisuudessa 12. elokuuta. Molemmat käyttivät kasvomaskia.

Yhdysvallat valmistautuu vaaleihin

Yhdysvaltain presidentinvaalit järjestetään 3. marraskuuta. Siihen on enää reilu kaksi kuukautta.

Yhdysvaltain demokraattipuolueen presidenttiehdokas on Joe Biden. Biden valitsi omaksi varapresidenttiehdokkaakseen Kamala Harrisin. Harris on 55-vuotias nainen. Hän on myös ensimmäinen tummaihoinen nainen, josta tulee suuren puolueen varapresidenttiehdokas.

Hyvä puhuja

Kamala Harris on hyvä puhuja. Monet uskovat, että hän on tärkeä apu demokraateille presidenttikisassa.

Harris on koulutukseltaan juristi. Hänen äitinsä on intialainen ja isänsä jamaikalainen. Hänen vanhempansa olivat maahanmuuttajia.

Harris on noin 20 vuotta nuorempi kuin Joe Biden ja hänen vastaehdokkaansa, Yhdysvaltain nykyinen presidentti Donald Trump. Harris on siis eri sukupolvea kuin Biden ja Trump.

Trump on republikaanipuolueen ehdokas

Republikaanipuolueen puoluekokous järjestetään tällä viikolla Pohjois-Carolinan Charlottessa. Donald Trump nimitetään kokouksessa puolueen presidenttiehdokkaaksi. Trumpin varapresidenttiehdokas on Mike Pence.

Yhdysvaltojen presidentinvaalikamppailusta odotetaan kovaa taistelua. Yhdysvaltain koronatilanne on todella huono.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste