Ihmiset kahlasivat tulvavedessä Pyhän Markuksen aukiolla 15. marraskuuta.

Vesi nousi Venetsiassa

Venetsian kaupunki Italiassa kärsii vakavista tulvista. Tulvat eivät ole harvinaisia Venetsiassa.

Tämän syksyn tulvat ovat kuitenkin ennätyksellisen suuria. Vesi oli kaksi metriä tavallista korkeammalla. Vesi ei ole kohonnut niin paljon Venetsiassa 50 vuoteen.

Merivesi on noussut kaupungin kaduille, aukioille ja rakennuksiin. Tulva on aiheuttanut suuria vahinkoja.

Venetsialaiset ovat vihaisia. Kaupungin suojaksi tarkoitettu tulvajärjestelmä ei ole valmis. Sen rakentaminen aloitettiin vuonna 2003.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Vesi nousi Venetsiassa”

  1. Gulia

    Se on ilmastommutos.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste