Kuvassa miliisi eli venäläinen poliisi ja kaksi naista kävelevät Punaisella torilla Moskovassa. Miliisi luultavasti kehottaa naisia menemään kotiin.

Kuvassa miliisi eli venäläinen poliisi ja kaksi naista kävelevät Punaisella torilla Moskovassa. Miliisi luultavasti kehottaa naisia menemään kotiin.

Venäjällä on paljon koronatartuntoja

Venäjä vähensi tiistaina rajoituksia, jotka johtuvat koronaviruksesta. Venäläiset saavat nyt mennä töihin. Suurissa kaupungeissa rajoitukset jatkuvat. Moskovassa ja Pietarissa ihmisten liikkumista on rajoitettu toukokuun loppuun asti.

Koronavirus on levinnyt Venäjällä laajalti. Venäjän viranomaiset kertovat, että tartunta on havaittu yli 200 000 ihmisellä. Yli 2 000 venäläistä on kuollut tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa. Monet asiantuntijat arvioivat kuitenkin, että sairastuneita ja kuolleita on paljon enemmän.

Venäjällä ihmisten liikkumista on rajoitettu monilla tavoilla koronaviruksen takia. Viime päivinä rajoituksia on Venäjällä vähennetty varovaisesti, kuten monissa muissa maissa.

Venäjällä suuri osa tartunnoista on havaittu suurissa kaupungeissa, kuten Moskovassa ja Pietarissa. Siellä rajoitukset jatkuvat pidempään.

Venäjä peruutti koronan takia voitonpäivän juhlan 9. toukokuuta. Voitonpäivä on Venäjällä iso juhla. Venäjä juhlii silloin voittoa toisessa maailmansodassa. Yleensä Moskovan Punaisella torilla on voitonpäivänä suuri sotilasparaati. Tänä vuonna paraatia ei ollut. Vain Venäjän ilmavoimien lentokoneet lensivät Punaisen torin yli. Presidentti Vladimir Putin piti puheen tyhjälle torille.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Venäjällä on paljon koronatartuntoja”

  1. Alexandra

    Venäjän miliisiä kutsutaan nykyään poliisiksi. Miliisi on siis vanhentunut nimitys.

  2. Andrei

    Kiitos

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste