Valko-Venäjän pääkaupungin Minskin keskustaan kerääntyi jopa 200 000 mielenosoittajaa. Kuva on otettu sunnuntaina 23. elokuuta.

Valko-Venäjällä on epävakaa tilanne

Valko-Venäjän hallinto on suurissa vaikeuksissa. Mielenosoitukset ovat jatkuneet yli kaksi viikkoa.

Valkovenäläiset vastustavat maan hallintoa je erityisesti presidentti Aljaksandr Lukašenkaa.

Valkovenäläiset raivostuivat maan presidentinvaaleista. Lukašenka on luultavasti väärentänyt vaalien tuloksen. Oikea voittaja on opposition ehdokas Svetlana Tihanovskaja.

Monet uskovat, että presidentti Lukašenka joutuu luopumaan vallasta. Lukašenka vakuuttaa, että hän ei suostu neuvotteluihin eikä myönnytyksiin. EU aikoo kiristää Valko-Venäjän vastaisia pakotteita.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste