Kiinassa on myyty rotan lihaa lampaanlihana. Kuvassa on kuolleita rottia.

Kiinassa on myyty rotan lihaa lampaanlihana. Kuvassa on kuolleita rottia.

Uusi ruokakohu Kiinassa

Kiinassa on myyty ihmisille rotan ja ketun lihaa lampaanlihana.

Viranomaisten tarkistuksissa selvisi myös muita vakavia lihaan liittyviä ongelmia. Osa lihasta oli saastunutta tai jopa myrkyllistä.

Tarkastusten jälkeen viranomaiset ovat pidättäneet 900 ihmistä, joita epäillään ruokarikoksista.

Tämä ei ole ensimmäinen ruokaskandaali eli ruokakohu Kiinassa. Joitakin vuosia sitten kiinalaisesta maidosta löydettiin myrkyllistä kemikaalia. Kuusi vauvaa kuoli myrkylliseen maitoon, ja satoja tuhansia ihmisiä sairastui.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste