Uusi paavi on Argentiinasta

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.03.2013

Uusi paavi otti nimekseen Franciscuksen.

Katolisen kirkon johtajaksi valittu argentiinalainen Jorge Mario Bergoglio on jo pitänyt ensimmäisen messunsa. 76-vuotias Bergoglio tunnetaan nyt paavi Franciscuksena. 76-vuotias Paavi otti nimensä keskiajalla eläneeltä köyhyyden ja rauhan mieheltä Franciscus Assisilaiselta.

Uusi paavi tunnetaan köyhien ihmisten hyväksi tehdystä työstään. Katolinen kirkko on kristikunnan suurin. Siihen kuuluu 1,2 miljardia ihmistä. Katolisen kirkon vaikutusvalta kasvaa nykyisin Etelä-Amerikassa ja Afrikassa. Kuvassa paavi ja Argentiinan presidentti Cristina Fernández de Kirchner.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)