Ukrainan tilanne kiristyy

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.01.2014

Ukrainan pääkaupungin Kiovan mielenosoitukset jatkuvat edelleen. Ainakin kolme ihmistä on saanut surmansa, loukkaantuneita on satoja.

Ukrainan presidentti Viktor Janukovitš ei suostu perääntymään mielenosittajien vaatimusten edessä. Presidentti ei aio alle- kirjoittaa lähentymissopimusta EU:n kanssa eikä erota.

Ukrainan oppositio haluaa, että maa lähentyisi Euroopan unionia. Hallituksen kannattajat ja presidentti haluavat tiivistää suhteita Venäjään.

Ukrainan tilanne on jatkunut kireänä kaksi kuukautta. Monet pelkäävät, että Ukraina ajautuu kohti sisällissotaa. Silminnäkijöiden kertomusten perusteella näkymä pääkaupungin Kiovan keskustorilla on viime päivinä muistuttanut kaupunki- sotaa. Mellakkapoliisit ja sisäministeriön joukot ampuivat ihmisiä kohti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)