Jätteet kerääntyvät Tyynen valtameren keskelle (kuvassa alue merkitty ympyrällä), jossa tuulee vähän.

Jätteet kerääntyvät Tyynen valtameren keskelle (kuvassa alue merkitty ympyrällä), jossa tuulee vähän.

Tyynessämeressä valtava muovilautta

Tyyni valtameri täyttyy muovipusseista.

Tyynenmeren muovilautta kasvaa kovaa vauhtia. Muovijätteestä, kuten muovipusseista, koostuva lautta on kasvanut peräti satakertaiseksi viimeisen 40 vuoden aikana.

Jätteet kerääntyvät Tyynen valtameren keskelle, jossa tuulee vähän. Suurin osa tästä jätteestä on muovia. Monet merieläimet ja linnut luulevat muovia ravinnoksi ja syövät sitä. Miljoona merilintua kuolee nieltyään muovia joka vuosi. Myös hylkeet, valaat, delfiinit ja kalat syövät muovijätettä.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Tyynessämeressä valtava muovilautta”

  1. Lari Koskinen

    Oi! Tuo on paha-asia :(

  2. mörkö

    Luulisi jo ihmisten heräävän kun muovin kierrätystä kehitetään.Toivossa on hyvä elää!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste