Tyynessämeressä valtava muovilautta

Teksti: lähteet HS, Wikipedia
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.06.2012

Tyyni valtameri täyttyy muovipusseista.

Tyynenmeren muovilautta kasvaa kovaa vauhtia. Muovijätteestä, kuten muovipusseista, koostuva lautta on kasvanut peräti satakertaiseksi viimeisen 40 vuoden aikana.

Jätteet kerääntyvät Tyynen valtameren keskelle, jossa tuulee vähän. Suurin osa tästä jätteestä on muovia. Monet merieläimet ja linnut luulevat muovia ravinnoksi ja syövät sitä. Miljoona merilintua kuolee nieltyään muovia joka vuosi. Myös hylkeet, valaat, delfiinit ja kalat syövät muovijätettä.

4 kommenttia artikkeliin ”Tyynessämeressä valtava muovilautta”

  1. On vähän vaikea kuin opiskele tektille en ymmaran hyvin suomeksi siltikin yrittan teen kaiki tehtavani

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)