Tyttöpunkkarit tuomiolla Venäjällä

Pussy Riot -punkryhmä herättää maailmanlaajuista kohua.

Venäjän valtakunnansyyttäjä vaatii kolmen vuoden vankeusrangaistusta punkryhmä Pussy Riotille. Tuomio luetaan perjantaina. Yhtyeen jäsenet Nadezda Tolokonnikova, Maria Aljokhina ja Jekaterina Samutsevitš lauloivat rukouksen helmikuussa ortodoksisessa kirkossa Moskovassa. He pyysivät Neitsyt Mariaa vapauttamaan Venäjän Vladimir Putinista. Putin on Venäjän presidentti.

Punkryhmän naiset ovat pyytäneet anteeksi tekoaan. Tapaus on herättänyt suurta huomiota kaikkialla maailmassa. Muun muassa poptähti Madonna ja rock-yhtye Red Hot Chili Peppers ovat ilmaisseet tukensa naisille.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Tyttöpunkkarit tuomiolla Venäjällä”

  1. shamdin

    nyt ehkä arvasin että miksi venäjän hallitus tukee syyrian hallitukksia,niin koska he ovat samat aukotoriteetit.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste