Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğan.

Turkki varoittaa Venäjää

Turkin ja Venäjän suhteet ovat huonontuneet lähes sodan partaalle. Maat kiistelevät myös Syyriassa.

Turkki haluaa aloittaa maahyökkäyksen Syyriassa. Se haluaa hyökkäykseen mukaan laajan kansainvälisen rintaman. Turkki on Naton jäsenmaa. Yhdysvallat ei kuitenkaan halua lähteä Syyriassa maasotaan, vaikka se haluaa Turkin lailla kaataa Syyrian presidentin Bashar al-Assadin hallinnon.

Syyrian hallituksen joukot ovat edenneet vain noin 20 kilometrin päähän Turkin rajasta. Turkki taistelee Syyrian hallituksen joukkoja vastaan. Venäjä puolestaan tukee Syyrian hallitusta ja sen joukkoja. Syyrian joukot ovat saaneet tukea Venäjän ilmaiskuista. Venäjä kannattaa Syyrian presidentin al-Assadin hallintoa.

Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğan varoittaa Venäjää siitä, että Turkin kärsivällisyys loppuu pian. Erdoğanin mukaan kansainvälisen yhteisön on autettava Turkkia kaatamaan al-Assad ja terrorijärjestö Isis.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste