Yhdysvaltain ensimmäinen nainen eli presidentin vaimo Melania Trump (vasemmalla) ja Donald Trump (keskellä) tapasivat maanantaina Buckinghamin palatsissa kuningatar Elisabetin ja prinssi Charlesin sekä Cornwallin herttuatar Camillan.

Trump vierailee Britanniassa

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on valtiovierailulla Britanniassa. Trumpin mukana matkustavat hänen vaimonsa Melania Trump ja hänen aikuiset lapsensa Ivanka, Donald Jr, Eric ja Tiffany.

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump saapui Britanniaan maanantaina. Hänen vierailunsa kestää kolme päivää.

Trumpin perheen otti vastaan Buckinghamin palatsissa Englannin kuningatar Elisabet. Trumpit tapasivat maanantaina myös prinssi Charlesin. Tiistaina Trump tapaa Britannian pääministerin Theresa May. Theresa May eroaa pääministerin tehtävästään virallisesti tämän viikon lopussa.

Britannian pääkaupungissa Lontoossa on tiistaina suuri mielenosoitus. Mielenosoittajat vastustivat Trumpin vierailua.

Trump aiheutti briteissä pahennusta juuri ennen vierailun alkua. Presidentti Trump antoi ohjeita siitä, miten Britannian tulisi toimia brexitin eli EU-eron suhteen. Trump myös neuvoi brittejä uuden pääministerin valinnassa. Trump haukkui tämän lisäksi Twitterissä Lontoon pormestarin.

Presidentti Trump matkustaa Britanniasta Ranskaan. Ranskassa juhlitaan Normandian maihinnousun vuosipäivää torstaina.

Lähde Yle

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ja Englannin kuningatar Elisabet.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste