Kampanjan aikana Trump sanoi esimerkiksi, että hän aikoo karkottaa laittomat maahanmuuttajat USA:sta. Hän sanoi myös, että hän aikoo rakentaa muurin USA:n ja Meksikon välille. Hän kutsui myös Hillary Clintonia rikolliseksi, joka pitää laittaa vankilaan.
Nyt vaalien jälkeen Trump puhuu monista asioista maltillisemmin.
Trump aikoo kuitenkin edelleen rakentaa muurin Meksikon rajalle, jotta maahanmuuttajat eivät pääse rajan yli. Tosin hän arvelee, että muuria ei ehkä rakenneta aivan koko matkalle. Osaan saattaa tulla vain aita.
Trump ei myöskään enää ole sitä mieltä, että USA:sta pitää karkottaa kaikki henkilöt, joilla ei ole laillista oleskelulupaa. Hän haluaa kuitenkin karkottaa kaikki ne laittomat maahanmuuttajat, jotka ovat tehneet rikoksia. Hän arvelee, että heitä saattaa olla jopa kolme miljoonaa.
Trump ei enää aio laittaa Hillary Clintonia vankilaan. Hän on sanonut, että Clinton on kyllä tehnyt laittomia asioita. Hillary ja hänen miehensä Bill Clinton ovat kuitenkin Trumpin mielestä hyviä ihmisiä.
Donald Trumpista tulee USA:n presidentti 20.1.2017.
joutaakin karkottaa laittomat ja rikolliset
maahanmuuttajat pois Yhdysvalloista ja
pitäis karkottaa myös suomesta.
suomenpresidentinvaalit2018