Tiikerin suojelua tehostetaan

Koko maailmassa on noin 3 000 luonnossa vapaana elävää tiikeriä.

Nepalissa on alettu laskea maan uhanalaisten bengalintiikereiden määrää. Nepalin ja Intian rajalla on 1 000 kilometrin metsäkeskittymä, jossa elää maailman eniten tiikereitä. Laskenta loppuu kesällä. Maailman luonnonsäätiö WWF:n mukaan luonnossa elää 1 850 bengalintiikeriä. Koko maailmassa on 3 200 luonnossa vapaana elävää tiikeriä.

Myös Venäjä tehostaa siperiantiikerin suojelua. Pian tiikerin ja sen osien kauppa ja hallussapito on laitonta. Tähän saakka vain tiikerin tappaminen on ollut laitonta. Kuvassa salametsästäjien saaliiksi joutuneiden leopardin, python- käärmeen ja tiikerin nahat Nepalissa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste