Mies ajoi mopolla Zürichissä maahanmuuttoa vastustavan mainoksen ohi.

Sveitsi rajoittaa maahanmuuttoa

Sveitsi hyväksyi aloitteen, joka rajoittaa maahanmuuttoa. Lakialoite on ristiriidassa EU:n ja Sveitsin välisen sopimuksen kanssa.

Sopimuksen perusteella alueiden välillä on vapaa liikkuvuus. Monet uskovat, että lakialoite vaikeuttaa EU:n ja Sveitsin suhteita.

Sveitsi ei ole EU:n jäsen, mutta se on tiiviissä yhteistyössä unionin kanssa. Laki rajoittaa nimenomaan EU-kansalaisten maahanmuuttoa Sveitsiin.

Sveitsiläiset ovat huolissaan maahanmuuttajien määrästä. Maassa on kahdeksan miljoonaa asukasta. Noin viidesosa on ulkomaalaisia.

Oikeistolaisen SVP-puolueen mukaan maahanmuuttajat uhkaavat Sveitsin kulttuuria. Suomen ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb pitää Sveitsin päätöstä huonona.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.