Suurimmat tulvat ovat olleet Keralan osavaltiossa Intian eteläosassa. Keralassa yli miljoona ihmistä on muuttanut tilapäisiin leireihin tulvien takia. Ainakin 400 ihmistä on kuollut tulvissa.
Tulva-alueella on nyt pula puhtaasta juomavedestä. Intian viranomaiset pelkäävät, että taudit leviävät, koska puhdasta vettä ei ole tarpeeksi.
Intian armeijan sotilaat, veneet ja helikopterit ovat pelastaneet ihmisiä tulvan keskeltä. Myös paikalliset kalastajat ovat auttaneet ihmisiä.
Keralassa Intiassa ei ole satanut näin paljon sataan vuoteen. Intiassa sataa paljon joka kesä. Intian valtamereltä tulee joka kesä sateita, joita kutsutaan monsuunisateiksi. Tänä kesänä sateet ovat olleet tavallista runsaampia.
Lähde STT
Mielestäni on tärkeää yli miljoona ihmistä paennut kodeistaan tulvien takia. 400 ihmistä kuollut eli aika loppuu! Kymmeniä tuhansia tuhoutunut kotona haluavat Yk:uni. Suojattu ja selviytyy. Mielestäni ilma on vaikuttaa intiassa, joko vuosi.??