Strasbourgin terrori-iskussa kuoli viisi ihmistä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.12.2018

Sadat ihmiset kokoontuivat sunnuntaina Strasbourgin perinteiselle joulutorille. Torilla muistettiin terrori-iskun uhreja.

Strasbourgissa tehtiin terrori-isku viime viikon tiistaina. Iskussa kuoli viisi ihmistä. Kymmenen loukkaantui.

Terrori-iskun tekijä Cherif Chekatt hyökkäsi väkijoukkoon ja ampui ihmisiä. Poliisi tiesi, että 29-vuotias ampuja oli radikalisoitunut eli hänen mielipiteensä olivat äärimmäisiä. Hyökkääjä pääsi pakoon tekopaikalta. Poliisi ampui hänet viime torstaina.

Ranskan presidentti Emmanuel Macron vieraili Strasbourgissa viime viikon perjantaina. Hän toi valkoisen ruusun ja kynttilän iskujen muistopaikalle.

– Koko kansa on terrori-iskun uhrien tukena, Macron sanoi.

Strasbourgin perinteinen joulutori avattiin uudelleen viime viikonloppuna. Kaupunki aikoo palata arkeen järkyttävien tapahtumien jälkeen.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)