Seattlessa ja San Franciscossa Yhdysvalloissa voi saada sakkoja, jos ei lajittele jätteitään. Kuvassa on jätepussi.

Seattlessa ja San Franciscossa Yhdysvalloissa voi saada sakkoja, jos ei lajittele jätteitään.

Sakkoja huonosta jätelajittelusta

Seattlessa ja San Fransiscossa Yhdysvalloissa kaikkien pitää lajitella jätteensä.

Jos laittaa biojätteitä sekajätteeseen, voi joutua maksamaan sakkoja. Jäteautonkuljettajat pitävät kirjaa siitä, mitä jätepusseihin on laitettu. Jos kompostoitavaa jätettä on paljon sekajätteessä, jätemaksu on normaalia suurempi. Sakkojen tarkoituksena on saada yhä useampi lajittelemaan maatuvat jätteet. Yhdysvalloissa melkein puolet, 40 %, ruokaostoksista heitetään pois. Myös suurkaupungeissa New Yorkissa ja Lontoossa harkitaan ihmisten sakottamista, jos he eivät viitsi lajitella jätteitään.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste