Intian jokaisessa kylässä on nykyisin sähköt. Kuvassa on sähköjohtoja Sikkimin osavaltiossa Intian koillisosassa.

Sähköt jokaisessa kylässä

Intian viranomaiset ilmoittivat viime vuonna, että Intian jokaisessa kylässä on sähköt.

Intia on valtava maa. Intiassa on melkein 600 000 pientä kylää. Intiassa kehitys on myös todella nopeaa.

Vaikka Intian kaikissa kylissä on nykyisin sähköt, kaikilla ihmisillä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta käyttää sähköjä. Monet intialaiset ovat edelleen niin köyhiä, ettei heillä ole mahdollisuuksia käyttää sähköä ja maksaa siitä.

Arviolta vain joka kymmenes kylien asukkaista käyttää Intian sähköverkkoa.

Intia on kärsinyt vakavista sähkökatkoksista. Teollisuus ja sairaalat ovat joutuneet erittäin vakaviin tilanteisiin jatkuvien ja pitkien sähkökatkosten takia. Intiassa on melkein 1,4 miljardia asukasta. Vain kiinalaisia on enemmän.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste