Helikopteri yritti sammuttaa metsäpaloa viime viikolla Ruotsissa.

Helikopteri yritti sammuttaa metsäpaloa viime viikolla Ruotsissa.

Ruotsissa valtava metsäpalo

Ruotsissa palaa laajoja alueita metsää. Metsäpalo on Ruotsin historian suurin.

Palo on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa. Metsää palaa Västmanlandissa Salan kunnassa, Tukholman lähellä.

Ruotsin viranomaisten mukaan palo on nyt hallinnassa, mutta riski palon leviämiselle on yhä suuri.

Palosta nousee sankka savu. Savua on levinnyt Pohjois-Ruotsiin saakka, jopa 1 000 kilometrin päähän palopaikalta.

Yksi ihminen on saanut surmansa palossa.

Palon sammuttaminen on ollut vaikeaa, koska Ruotsissa on ollut yhtä helteistä kuin Suomessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste