Ruotsissa valtava metsäpalo

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.08.2014

Ruotsissa palaa laajoja alueita metsää. Metsäpalo on Ruotsin historian suurin.

Palo on jatkunut jo melkein kaksi viikkoa. Metsää palaa Västmanlandissa Salan kunnassa, Tukholman lähellä.

Ruotsin viranomaisten mukaan palo on nyt hallinnassa, mutta riski palon leviämiselle on yhä suuri.

Palosta nousee sankka savu. Savua on levinnyt Pohjois-Ruotsiin saakka, jopa 1 000 kilometrin päähän palopaikalta.

Yksi ihminen on saanut surmansa palossa.

Palon sammuttaminen on ollut vaikeaa, koska Ruotsissa on ollut yhtä helteistä kuin Suomessa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)