Työtön Jose da Cruz keräsi roskia Rotterdamissa syyskuussa. 30-vuotias da Cruz joutuu tekemään töitä työttömyystukensa vastineeksi.

Työtön Jose da Cruz keräsi roskia Rotterdamissa syyskuussa. 30-vuotias da Cruz joutuu tekemään töitä työttömyystukensa vastineeksi.

Rotterdamissa työttömät joutuivat siivoamaan

Alankomaissa eli Hollannissa yritetään vähentää sosiaalisten etuuksien väärinkäyttöä.

Hollannin satamakaupunki Rotterdam on ottanut käyttöön uuden ohjelman, jonka avulla on tarkoitus vähentää sosiaalisten etuuksien väärinkäytöksiä. Samanlaisia ohjelmia on käytössä tai tulossa käyttöön myös muihin Hollannin kaupunkeihin, kuten Amsterdamiin.

Työttömät joutuvat Rotterdamissa siistimään kaupunkia, jotta he saavat työttömyystukea. Samaan aikaan työtön työnhakija joutuu osallistumaan 15 viikkoa kestävälle kurssille, jonka tarkoitus on löytää töitä. Jos on luvatta poissa tai rikkoo sääntöjä, voi menettää tukensa. Yksineläjä saa työttömuyystukea 830 euroa ja perheellinen 1 200 euroa kuukaudessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste