Tutkimuksen mukaan epätasa-arvo rikkaiden ja köyhien välillä kasvaa.

Rikkaimmat rikastuivat

Yksi prosentti maailman ihmisistä omistaa enemmän kuin kaikki muut ihmiset yhteensä. Rikkaimmat ihmiset ovat rikastuneet viime vuosina nopeasti.

Köyhät ihmiset elävät edelleen hyvin pienillä tuloilla.

Tutkimuksen mukaan melkein kaikissa maissa työntekijät saavat yhä pienemmän osan kansan- tulosta. Epätasa-arvo maailman köyhien ja rikkaiden kansalaisten välillä on huolestuttavan suuri. Monet ihmiset tekevät raskasta työtä pienellä palkalla. Heistä suurin osa on naisia.

Veroparatiisit ovat suurin syy taloudelliseen epätasa-arvoon. Veroparatiisit ovat maita, joissa on hyvin matala verotus tai ei verotusta lainkaan. Yritykset ja rikkaat ihmiset voivat piilottaa rahojaan näihin maihin, jolloin he eivät maksa tuloistaan veroja kotimaahansa.

Veroparatiisien toimintaa yritetään estää. Esimerkiksi EU on alkanut tutkia, miten sen jäsenmaissa kierretään veroja.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste