Raportti paljasti työolot

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.09.2016

Andy Hall haluaa parantaa köyhien työläisten oikeuksia. Nyt hänet on tuomittu ehdolliseen vankeuteen Thaimaassa.

Andy Hall on englantilainen tutkija ja aktivisti. Hän on kirjoittanut suomalaiselle Finnwatch-järjestölle raportin ruokatehtaiden työntekijöiden työoloista esimerkiksi Thaimaassa.

Raportti paljasti, että työntekijät työskentelevät erittäin huonolla palkalla. Heillä ei myöskään ole juuri mitään oikeuksia.  Hall kirjoitti raportissa esimerkiksi ananasmehuyrityksen työntekijöiden tilanteesta.

Ananasmehuyritys Natural Fruit haastoi Andy Hallin oikeuteen maineensa pilaamisesta. Yhtiö on yksi Thaimaan suurimmista mehun tuottajista.

Hallin työ on kuitenkin ollut hyödyllistä. Monet kaupat eivät enää osta tuotteita yrityksiltä, jotka kohtelevat työntekijöitään huonosti. Silloin yritysten on pakko muuttaa toimintaansa.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)