Kim Jong-Un ja Vladimir Putin tapasivat Vladivostokissa 25. huhtikuuta.

Putin ja Kim tapasivat

Venäjän presidentti Vladimir Putin ja Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un tapasivat ensi kertaa. Tapaaminen järjestettiin Venäjän kaukoidässä Vladivostokissa.

Kim Jong-un vieraili Venäjällä ensimmäistä kertaa.

Kim Jong-un saapui Vladivostokiin erikoisjunalla. Kim ei halua matkustaaa lentokoneella. Pohjois-Korean johtajalla oli junassa mukana erikoinen panssariauto. Auto on niin suuri, että sitä varten Vladivostokin aseman porttia piti leventää.

Vladimir Putin ja Kim keskustelivat tapaamisessa Korean niemimaan ydinaseista ja maiden välisestä kaupasta. Kim toivoi Putinilta taloudellista ja poliittista apua. Kim Jong-un on tavannut vuoden aikana Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin kahdesti, Kiinan johtoa ja Etelä-Korean presidentin.

Lähteet STT, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste