Poikkeustila Egyptiin

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.04.2017

Egyptissä on julistettu poikkeustila kahden pommi-iskun takia.

Egyptissä tehtiin kaksi terrori-iskua viime sunnuntaina. Molemmat iskut kohdistuivat kristillisiin kirkkoihin. Yli 40 ihmistä kuoli  ja yli sata loukkaantui iskuissa Tantan ja Aleksandrian kaupungeissa.

Poikkeustila kestää kolme kuukautta. Sen aikana viranomaiset voivat ottaa kiinni, kuulustella ja vangita ihmisiä.

Ihmisoikeusjärjestöt arvostelevat poikkeustilaa. Egyptissä on jo nyt tavallista, että ihmisiä pahoinpidellään mielipiteiden takia tai he katoavat.

Noin kymmenen prosenttia Egyptin väestöstä on koptikristittyjä.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)