Pohjois-Koreassa on valtava ruokapula

Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un jatkaa johtamistaan vanhalla linjalla.

Pohjois-Korea uhkailee jälleen Yhdysvaltoja. Maa uhkaa Yhdysvaltoja kostotoimilla, koska Yhdysvallat lopetti ruoka-apunsa. Ruoka-avun katkaiseminen johtui Pohjois-Korean tekemästä ohjuskokeesta.

Pohjois-Korean pelätään myös valmistautuvan kolmanteen ydinkokeeseensa tai pitkän matkan ohjuksen laukaisuun. Samalla kun Pohjois-Korea satsaa aseteollisuuteen ja uhitteluun, sen kansa ajautuu yhä syvemmälle kohti nälänhätää. Maan uusi johtaja Kim Jong-un, ei näytä tuovan muutosta maan politiikkaan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Pohjois-Koreassa on valtava ruokapula”

  1. Lari Koskinen

    Kim Jong-Unin isä on Kim Jong-Il.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste