Kuva on mielenosoituksesta, joka järjestettiin poliitikko Boris Nemtsovin muistoksi.

Kymmenet tuhannet ihmiset marssivat Venäjän pääkaupungissa Moskovassa toissa sunnuntaina. He kunnioittivat poliitikko Boris Nemtsovin muistoa.

Pidätyksiä Nemtsovin murhassa

Venäläinen oppositiopoliitikko Boris Nemtsov ammuttiin kadulla Moskovassa toissa viikolla.

Useita epäiltyjä on nyt pidätetty, ja yksi heistä on jo tunnustanut murhan. Monet epäilevät kuitenkin, että Venäjän turvallisuuspalvelu tai poliittinen johto voivat olla murhan takana.

Boris Nemtsov on pitkään arvostellut Venäjän johtajia. Siksi hänelle on vihollisia.

Nemtsov ammuttiin, kun hän oli matkalla kotiin ukrainalaisen tyttöystävänsä kanssa. Tyttöystävä ei loukkaantunut.

Seuraavana sunnuntaina Moskovassa järjestettiin suuri surumarssi. Monet halusivat osoittaa, että he arvostivat Nemtsovia. Samalla he osoittivat mieltään Ukrainan sotaa vastaan.

Murhasta epäillään nyt kahta tšetšenialaisia miestä. Kolmea muuta henkilöä on kuulusteltu. Monet epäilevät, että Nemtsov kuoli, koska hän arvosteli Venäjän politiikkaa. Voi olla, että joku halusi päästä eroon Nemtsovista, ja tilasi murhan. Monet Venäjän johdon arvostelijat ovat joutuneet vaikeuksiin viime vuosina.

Lähteet FNB, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste