Paavi ajaa sähköautolla

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.07.2017

Myös paavi ajaa nykyisin sähköautolla. Saksalainen autonvalmistaja Opel lahjoitti paaville sähköauto Opel Ampera-e:n.

Monet muistavat paavin Paavimobiilin. Se on valkoinen koppiauto, joka on varustettu luodinkestävällä lasilla. Nykyisen paavin edeltäjä Benedictus XVI käytti Paavimobiilia ahkerasti. Nykyinen paavi Franciscus ei kuitenkaan pidä Paavimobiilista. Hänet on nähty ajelemassa esimerkiksi pikkuisella Fiat 500L -autolla.

– En pysty tervehtimään ja kohtaamaan ihmisiä Paavimobiilin kyydissä. Se on oikea sardiinipurkki, paavi Franciscus on sanonut.

Nyt paavilla on sähköauto. Se sopii Franciscuksen ajatusmaailmaan ja vakaumukseen hyvin. Vatikaanin tavoitteena on olla maailman ensimmäinen hiilidioksidipäästöistä vapaa maa.

Paavi on katolisen kirkon ylin hengellinen johtaja ja Vatikaanin päämies.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)