Kuvassa on Viron Reformipuolueen puheenjohtaja Kaja Kallas. Hänestä tulee todennäköisesti Viron pääministeri.

Kuvassa on Viron Reformipuolueen puheenjohtaja Kaja Kallas. Hänestä tulee todennäköisesti Viron pääministeri.

Oikeisto voitti Viron vaalit

Reformipuolue voitti Viron eduskuntavaalit. Virolaiset valitsivat uuden eduskunnan eli riigikogun maaliskuun alussa.

Riigikogun suurin puolue on nyt Reformipuolue, joka vastaa suunnilleen Suomen kokoomusta. Toinen voittaja oli Ekre-puolue, joka kaksinkertaisti äänimääränsä. Ekre vastustaa maahanmuuttoa ja Euroopan unionia. Se muistuttaa Suomen perussuomalaisia.

Ensimmäinen nainen pääministerinä?

Reformipuolueen puheenjohtaja Kaja Kallas on todennäköisesti Viron seuraava pääministeri. Myös Kallaksen isä on poliitikko. Hän on Siim Kallas, joka on ollut myös Viron pääministeri. Kaja Kallas aikoo muodostaa hallituksen keskustapuolueen kanssa.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste