Nepalilainen mies teki aamurukousrituaaleja Durbarin aukiolla 24. huhtikuuta. Durbar on Kathmandun maamerkki, joka tuhoutui täysin.

Nepal korjaa edelleen tuhoja

Nepalin maanjäristyksestä on kulunut reilu vuosi. Jälleenrakennus etenee hitaasti hyvin köyhässä maassa.

Hallitus haluaa, että uudet talot rakennetaan paremmin kuin tuhoutuneet. Maanjäristyksessä sortuneet talot olivat huonosti rakennettuja ja heikkotekoisia.

Miljoonat ihmiset asuvat edelleen teltoissa ja väliaikaisissa majoituksissa. Näillä ihmisillä ei ole enää kotia. Kodit tuhoutuivat maanjäristyksessä. Huhtikuussa 2015 tapahtunut maanjäristys surmasi Nepalissa 9 000 ihmistä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste