Nelson Mandela

Nelson Mandela

Nelson Mandela on vakavasti sairas

Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on kriittisessä tilassa.

Mandela on ollut sairaalahoidossa yli kolme viikkoa. Hän ei pysty enää hengittämään omin voimin, vaan hän on hengistyslaitteessa.

94-vuotias Mandela tunnetaan elämäntyöstään Etelä-Afrikan rotuerottelun vastustajana. Hän sai Nobelin rauhanpalkinnon vuonna 1993. Mandela oli Etelä-Afrikan ensimmäinen tummaihoinen presidentti. Sitä ennen hän oli kymmeniä vuosia vankilassa. Rotusorto eli apartheid lopetettiin Etelä-Afrikassa vuonna 1991.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Nelson Mandela on vakavasti sairas”

  1. vilma

    toivottavasti nelson paranee

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste